rudolph ernst

Rudolph Ernst hayatı ve eserleri (1854 – 1932)

By editor

Posted in , | Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Rudolph Ernst Avusturyalı Oryantalist Ressam.

Sanatçı 1854 yılında Viyana’da doğdu. Resme olan ilgisi klasik İtalyan ressamların eserlerinden etkilenmesiyle başladı. 15 yaşındayken Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi. Orada Alman sanatçılar Ludwig Deutsch ve Johan Discart ile birlikte çalıştı. Daha sonra, Paris’e yerleşen sanatçı kısa zamanda oryantalist bir ressam olarak adından söz ettirdi. Bugün on dokuzuncu yüzyılın en takdir edilen ve aranan oryantalist ressamlarından biri olan Ernst 1876’da eserlerini düzenli olarak sergilediği Fransa’ya yerleşti.

Portreler, çocuk imajları ve günlük sahnelere olan ilk ilgisinden sonra Ernst, 1885’te oryantalist konulara döndü. Sanatçının Doğu’nun gizemine ilk kapılması, 1880’lerin ikinci yarısında İspanya, Fas ve Tunus’a yaptığı yolculuklar ve ardından 1890’da İstanbul ve Mısır’a yaptığı ziyaretlerden sonra oldu. Bu geziler sırasında başta çini yapımı olmak üzere doğu dekorasyon stilleri ile çok yakından ilgilendi.

Ernst’in Fransa’daki stüdyolarında yer alan en tanınmış oryantalist konuları arasında, geleneksel mesleklerinin renkli tasvirleri ve Osmanlı geleneklerinden; kadınların günlük ev hayatı ve harem sahneleri, cami iç mekanları yer alır. Her ne kadar oryantalist ressamların tamamı bu sahnelere dikkati çekmiş görünse de, bu tarza halkın dikkatini ilk çeken Ernst ve arkadaşı Ludwig Deutsch oldu. 1900’de Rudolph Ernst, Paris’ten Fontenay-aux-Roses’e taşındı ve 1932’de ölümüne kadar sessiz ve sakin bir hayat yaşadı.

1877 yılında Paris’te Fransız Sanatçılar Salonu’nda resimleri ilk kez sergilendi. 1905’ten itibaren Paris’in güneyinde Fontenay-aux-Roses’e yerleşti ve oryantal motifli seramik fayans üretimine başladı. Kariyerinin sonuna kadar oryantalist eserler üretti. İslam dünyasını ve cami içlerini konu alan oryantal motifli tablolarının yanı sıra resimlerinde Kuzey Afrika’nın günlük hayatını ve yakın doğuyu konu aldı .Romantizm ile oryantalist motiflerle başarı ile bağdaştırarak farklı bir tarz oluşturdu.

Sanatçının Tablo Listesi

Rüstem Paşa Cami içi Istanbul

Tarama

Namaz Sonrası

Fas’lı Muhafız

Hamam

Muhafız

Teras

Müzisyen

Kilim Tüccarı

Sarraf

Okuyucu

Haremde Banyo

Parfüm imalatçısı

Dilenci

Gözde ile

Zarif Arap Hanımları Günbatımında Terasta

Kapı Önünde

Elhamra’da

Harem Muhafızı

Kuzey Afrika’da iç Mekan

Saray Muhafızı

Arap Prensi

Nargile

Eve Dönüş

Çiçekçi

Akşam Namazı

Kaplanı Gözlerken

ikindi Eğlencesi

Tef, Bıçak, Çini ve Kupalı Natürmort

Paşanın Favori Kaplanı

Arap Bilge

Kaplan Avı

postline

Rudolph Ernst Tablo indexi

Rüstem Paşa Cami içi İstanbul, Orijinal Boyut: 92 x 71 cm

Tarama, Orijinal Boyut: 61 x 49 cm

Teras

Kilim Tüccarı, Orijinal Boyut: 61 x 48.9 cm

Okuyucu, Orijinal Boyut: 31.8 x 48.9 cm

Parfüm imalatçısı, Orijinal Boyut: 78.7 x 100 cm

Namaz Sonrası

Müzisyen

Fas’lı Muhafız, Orijinal Boyut: 65 x 53 cm

Sarraf, Orijinal Boyut: 73,7 x 57 cm

Hamam, Orijinal Boyut: 49 x 61 cm

Haremde Banyo

Muhafız, Orijinal Boyut: 61,2 x 49,3 cm

Dilenci, Orijinal Boyut: 45 x 36.8 cm

Gözde ile, Orijinal Boyut: 78.7 x 63.5 cm

Zarif Arap Hanımları Günbatımında Terasta

Kapı Önünde

Elhamra’da, Tarih: 1888, Orijinal Boyut: 61,3 x 49,2 cm

Harem Muhafızı, Orijinal Boyut: 55.3 x 45 cm

Kuzey Afrika’da iç Mekan, Orijinal Boyut: 60 x 49.5 cm

Saray Muhafızı, Orijinal Boyut: 65.4 x 53.3 cm

Arap Prensi, Orijinal Boyut: 33 x 23.5 cm

Nargile

Eve Dönüş, Orijinal Boyut: 45.7 x 31 cm

Çiçekçi, Orijinal Boyut: 55,3 x 45 cm

Akşam Namazı, Orijinal Boyut: 81,2 x 73,6 cm

Kaplanı Gözlerken, Orijinal Boyut: 100 x 72 cm

ikindi Eğlencesi, Orijinal Boyut: 81,9 x 61,3 cm

Tef, Bıçak, Çini ve Kupalı Natürmort, Orijinal Boyut: 40,9 32,4 cm

Paşanın Favori Kaplanı, Orijinal Boyut: 55,2 x 37,5 cm

Arap Bilge, Tarih: 1886

Kaplan Avı, Tarih: 1896, Orijinal Boyut: 71 x 90,2 cm

Share this story

btt