Jean Louis Theodore Gericault Fransız Romantik Ressam

Jean Louis Theodore Gericault (1791 – 1824)

By editor

Posted in , | Tags : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jean Louis Theodore GericaultJean Louis Theodore Gericault Fransız Romantik Ressam.

Sanatçı 1791’de Rouen’de doğdu. 1808’de Carle Vernet’in atölyesinde resme başladı, sonra Guerin’in atölyesine girdi. Burada gerçek ustası olan Gros’un başlattığı romantik akım ile tanıştı. ‘İmparatorluk Muhafız Avcı Subayı Hücumda’ adlı tablosu (Louvre Müzesi) 1812 sergisinde büyük başarı kazandı. ‘Savaşı Terkeden Yaralı Süvari’ adlı tablosunda görülen (1814) (Louvre) ateşli üslup desen ve renklerindeki güçlülük ilk başta yadırgandı.

Bourbon’lar geri dönünce, binicilik sevgisi sanatçıyı kralın Maiyet süvari birliğine sürükledi, bu görevde bir kaç ay kaldı. 1817’de gittiği İtalyada Michelangelo’yu keşfetti. Hayatının dönüm noktası oldu. 1819’da Paris’e döndü; 1816’da Medusa’nın uğradığı deniz kazasından esinlenen büyük bir tablo (4,91 x 7,16m) yapmaya koyuldu. 1816’da bu tablonun da yer alacağı romantik okulun gerçek bildirisi niteliğinde bir sergi için Londra’ya gitti.

Jean Louis Theodore Gericault kazandığı başarı nedeniyle üç yıl İngiltere’de kaldı; bu sırada taş basmalar, sayısız desen ve aralarında ünlü at yarışı tablosu Epsom Derby’sinin de (Louvre) bulunduğu birkaç yağlıboya yaptı. İngiltere’den hasta döndü, attan düştü ve bir daha iyileşmedi. Gericault’un eserlerinde dikkati çeken marazi yapı, çocukluğunu besleyen terör devri hikayelerinin sonucu olabilir. Kesin olan husus, ‘La Medusa’nın Salı’ dışında sanatçının daha pek çok şaşırtıcı eser (Özellikle Salpetriere Hastanesindeki Delilerin Portreleri) verdiğidir.

Kumsaldaki Kadın Cesedi (1815, Brüksel Müzesi), İdam Edilmişlerin Kelleleri (1819, Stockholm Müzesi), Suluboya ile İdam(1821, Rouen Müzesi) Mazeppa (1822) gibi. Gericault’dan kalan yağlı boyalar arasında şunları da saymak gerekir: İlk önemli tablosu olan Nalbant’ın Bayrağı (1811), Av Dönüşü (1815 Besançon Müzesi), Gemi Azıya Alan At (1820, National Gallery), Barbie’lerin Yarışı adlı tamamlanmayan büyük tablosu için 1817’de İtalya’da çizdiği ve Louvre Müzesinde bulunan taslaklar, hayatının son yıllarında heykellerde yapan sanatçı 1824’de Paris’de öldü.

Sanatçının tablo listesi

Medusa’nın Salı

Fırtınada At

Savaşan Subay

Medusa’nın Salı için Taslak

Epsom Derbisi

Deli Kadın

Portre

Kömür Arabası

Kireç Ocağı

Mazeppa

Jean Louis Theodore Gericault Tablo indexi

Medusa’nın Salı, Tarih: 1819, Orijinal Boyut: 491 x 716 cm, Yer: Musée du Louvre, Paris

Fırtınada At, Tarih: 1821, Orijinal Boyut: 49 x 60 cm, Yer: National Gallery, Londra

Savaşan Subay, Tarih: 1812, Orijinal Boyut: 292 x 194 cm, Yer: Musée du Louvre, Paris

Medusa’nın Salı için Taslak

Epsom Derbisi, Tarih: 1821, Orijinal Boyut: 91 x 122 cm, Yer: Musée du Louvre, Paris

Deli Kadın, Tarih: 1882, Yer: National Gallery, Londra

Portre, Tarih: 1823, Orijinal Boyut: 86 x 65 cm

Kömür Arabası, Tarih: 1822, Orijinal Boyut: 42 x 65,5 cm, Yer: Kunsthalle, Mannheim

Kireç Ocağı, Tarih: 1823, Orijinal Boyut: 50 x 61 cm, Yer: Musée du Louvre, Paris

Mazeppa, Tarih: 1820

Share this story

btt