Cemal Erez Yedi Günah ve Bir Bürokratın 24 Saati Sergisi

Cemal Erez Yedi Günah ve Bir Bürokratın 24 Saati Sergisi

By editor

Posted in | Tags : , , ,

Cemal Erez Yedi Günah ve Bir Bürokratın 24 Saati Sergisi

Ressam Cemal Erez, insanlığın burjuva hallerini “Yedi Günah” başlığı altında topluyor. Aslen din kökenli olan bu kavramı bütün tanrısal bağla­rından ayrıştırarak, toplumsal bir olgunun incelenmesi için kavramsal çerçeve olarak kullanıyor. “Arsızlık” fikrini temel kavram olarak alan ve eserlerini bu çizgide yaratan Erez, insanın mülki­yet etrafında kurulmuş olan tarihsel durumunun izini sür­mek için; şehvet, cimrilik, tembellik, oburluk, kıskançlık, kibir ve öfke hallerini sergide “Yedi Günah” olarak merkeze yerleş­tiriyor.

Serginin diğer bölümü “Bir Bürokratın 24 Saati” ise Cemal Erez’in 2002 – 2010 yıllarında, Paris-İstanbul arası yolculukları süresince eskizler halinde tasarladığı ve ardından İstanbul’daki atölyesinde ürettiği işlerden oluşuyor. Sergide Erez, bir birey olarak bürokratın günlük hayatını yalın ancak anlam olarak yoğun bir şekilde ifade ediyor. Bozulmuş bedenler, açgözlülük ve doyumsuzlukla karakterize olan suratlar, uçuşan nesneler, dönüştürülmüş et parçaları, ustalıkla birleştirilmiş iğreti mahluklar, kurtuluşun mümkün olmadığı boğucu mekânlar… Erez “Bir Bürokratın 24 Saati”nde adeta bugüne sıkışmış olan hayatı her düzeyde dokunuşları ile yeniden üreten bir sınıfı, bürokrasiyi irdeliyor.

Sergi: “Yedi Günah” ve “Bir Bürokratın 24 Saati”
Tarih: 16 Mayıs – 14 Haziran 2018
Adres: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstiklal Cad. No:161 34433 Beyoğlu – İstanbul
Tel: 0 212 252 47 00

acil toplantı

acil toplantı

kıskançlık

kıskançlık

pazarlık

pazarlık

Cemal Erez

İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Grafik Bölümü’nü, mezuniyet projesi olarak sundu­ğu “65 KV” adlı 4 dakikalık bir animasyon filmle bitirdi (1973). Aynı film, 1974 Hisar Kısa Film Yarışması’nda “Büyük Ödül”ü getirdi. 1973-2007: Sinema diliyle resim dilini animas­yon tekniği ile birleştirdiği kısa filmler gerçek­leştirdi: 1980 de yerleştiği Paris’te, Centre Nati­onale Cinematographie (Ulusal Sinema Merkezi) tarafından finanse edilen, Meral Erez’le birlikte gerçekleştirdikleri animasyon kısa filmlerin yanı sıra bağımsız desen ve tuval üstüne yağlıboya ça­lışmalara başladı.

Aynı dönemde, Ulusal Decoratif Sanatlar Okulu’na kabul edilerek (Ecole Nationale Des Arts Decoratif) Animasyon Bölümü’nde üç yıllık bir eği­tim gördü. 1988’de Paris’ten İstanbul’a döndü ve resim ça­lışmalarını yoğunlaştırdı. 1994-98 arasında, yine Meral Erez’le birlikte, Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı tarafından fi­nanse edilen “Haset” adlı 15 dakikalık bir animasyon film ve 1998’de Sezen Aksu’nun, Goran Bregovic’in “Kalaşnikof” adlı şarkısından hareketle, Türkiye’de “bir ilk” olarak tamamı animasyon olan bir “klip” yaptı. Sezen Aksu klibi, 2001’de Fransa’nın ARTE ve İsviçre’nin TSR kanalında yayımlandı. Cemal Erez’in, 1996-97’de, Meral Erez’le birlikte, basın için gerçekleştirdiği birer dakikalık iki adet çizgi reklam filminden “Kuşlar” Basın Kristal Elma, “Ağaçlar” da Basın Mansiyon Ödülleri” aldı.

Share this story

btt