Joseph Farquharson Hayatı ve Eserleri (1846 – 1935)

Joseph Farquharson

Joseph Farquharson

İskoç Akademik Ressam Joseph Farquharson 1846’da Edinburgh’da doğdu.

İlk eğitimini babasından aldı. Ardından 1860’lı yıllarda Edinburgh’daki Trustees Akademisi’nde eğitim aldı. İlk önce Peter Graham ile çalıştı ve ardından Royal Scottish Academy’deki Life School’a devam etti.

İlk sergisini 1873’te Kraliyet Akademisi, Day’s Dying Glow’da yaptı. Diğer önde gelen Aberdeen sanatçıları John Philip ve William Dyce gibi, daha geniş bir izleyici ve müşteri kazanmak için Londra’ya gitti. İlk büyük portresi, Bayan Alice Farquhar, 1884’te sergilendi.

Farquharson, koyunları tasvir eden eserleri ile ünlüdür ve en iyi eserleri arasında genellikle bir insan figürü bulunur. İskoçya’nın günlük işleriyle uğraşan erkekler ve kadınlar sıklıkla dramatik manzaralarda tasvir edilir.

Hemen hemen tüm erken eserleri, kırsal çevre ve kar sahnelerinden oluştu. 1880’ten itibaren Paris’te Carolus Duran’dan eğitim aldı. Burada fırça kullanım teknikleri ile, biçim ve renk düşüncesi üzerine çalıştı. 1885 yılında Kuzey Afrika’ya gitti. 1900’de Kraliyet Akademisi’ne ve 1915’de Kraliyet Akademisyenleri Birliğine ve 1922’de Kıdemli Kraliyet Akademisyenleri Birliğine seçildi.

Ünlü sanat eleştirmeni Sickert, Farquharson’u Courbet’le olumlu şekilde karşılaştıran bir makalenin konusu haline getirdi. Farquharson’un gerginliğini ve gerçekçiliğini yüceltti. Farquharson’ın çalışmalarının olağanüstü gerçekliği, açık havada çalışma isteğine bağlı olabilir. Farquharson, manzarayı gözlemlemek için bir ocak ve büyük bir cam pencere ile birlikte tekerlekler üzerine bir resim kulübesi inşa etmişti. Kar manzaralarında sıkça görülen koyunları boyarken olabildiğince gerçekçi bir sonuç elde etmek için aynı şekilde, istediği manzaraya uygun şekilde yerleştirilebilecek bir “taklit” koyun sürüsü kullandı.


SANATÇININ ESERLERİNİ GÖREBİLECEĞİNİZ GALERİ SAYFASI


Sanatçının tablo indexi alfabetik sıra ile

Feugh Vadisi, Tarih: 1916, Boyut: 101,5 x 152,5 cm, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.

Kar Fırtınası, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.

Kısa Kış Gününde, Orijinal Boyut: 99 x 136 cm, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.

Merada Kar, Tarih: 1915, Boyut: 55,9 x 91,5 cm, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.

Yamaca Güneş Düşerken, Boyut: 42 x 60 cm, Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.