Jean Louis Theodore Gericault Medusa Salı

Jean Louis Theodore Gericault Medusa Salı

Jean Louis Theodore Gericault Medusa Salı

Tarih: 1819

Orijinal Boyut: 491 x 716 cm

Yer: Musée du Louvre Paris

Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.

Eser Analizi

Sanatçının 27 yaşında iken tamamladığı bu eser Fransız Romantizminin bir simgesi haline geldi. Tablo 491 x 716 cm boyutlarındadır ve karaya oturmuş Fransız gemisi Méduse batığının ardından bir anı tasvir etmektedir. Fransız kaptanının yetersizliği nedeniyle batan gemi kısmen uluslararası bir skandal haline geldi.

Géricault, halkın ilgisini çekmek için böyle büyük çaplı bir eser ve güncel bir konuyu çalışmayı tercih etti. Resim üzerinde çalışmaya başlamadan önce kapsamlı araştırmalar yaptı ve birçok hazırlık taslağı hazırladı. Hayatta kalanlardan ikisiyle röportaj yaptı ve salın ayrıntılı bir ölçekli modelini yaptı. Ölenlerin ve ölülerin etinin rengini ve dokusunu ilk elden görebileceği hastaneleri ve morgları ziyaret etti. Resim 1819 Paris Salonundaki ilk sergilenişinde son derece tartışmalı ve tutkulu övgüler ve eşit oranda kınamalarla karşılaştı. Bununla birlikte, uluslararası üne sahip oldu.

Resim, sağ kalan 15 kişinin, 13 gün salda kaldıktan sonra yaklaşan bir gemiyi görmeleri anını tasvir eder. Eğreti sal, güçlü dalgalara zar zor dayanmakta, saldakilerin umutsuzluğu belirgindir. Bir yaşlı adam oğlunun cesedini dizlerinin üstünde tutmakta; bir diğeri ise umutsuzlukla bakınmaktadır. Çevreleyen dalgalar tarafından götürülmeyi bekleyen birkaç ceset ön plana konumlandırılmıştır. Ortadaki adamlar bir kurtarma gemisi görürler ve Afrikalı mürettebat üyesi Jean Charles, boş bir varil üzerinde durup, geminin dikkatini çekmek için mendilini çılgınca sallamaktadır.

Resmin biçimsel düzeni iki piramidal yapı üzerine inşa edilmiştir. Tuvalin solundaki büyük direğin çevresi ilk piramidi oluşturur. Ölen figürlerin ön plandaki yatay gruplandırılması, hayatta kalanların ortaya çıktığı merkezi oluşturur. İzleyicinin dikkati önce tuvalin ortasına çekilir, daha sonra hayatta kalanların vücutlarının arkasından sağa doğru süzülme yönündeki akışını izler. Sanat tarihçisi Justin Wintle’e göre, “tek bir yatay diyagonal ritim bizi sol altta bulunan ölülerden tepedeki canlılara götürür.” Dramatik gerginliği arttırmak için iki çapraz çizgi daha kullanılır. Birisi direği ve donanımını takip eder ve izleyicinin gözünü salı yutmakla tehdit eden yaklaşan bir dalgaya doğru yönlendirirken, ikincisi, figürlerle kurtarma gemisi Argus’un uzak siluetine yönlenir.

Géricault’un paleti soluk ten tonlarından ve hayatta kalanların kıyafetlerinin, denizin ve bulutların bulanık renklerinden oluşur. Genel olarak tablo karanlıktır ve büyük ölçüde Géricault’un trajedi etkisini güçlendirdiğine inandığı kahverengi tonlara dayanır.

Resim Tuvali Üzerine Baskı

Kanvas baskı olarak hazırlanan çalışmalar, birinci sınıf derinlikli ahşap şasiye gerili asmaya hazır veya rulo halinde sunulmaktadır.

Kanvas tablo nedir ayrıntılı bilgi için

Kenarlar, tablo içinden editörümüzün seçtiği bir renk ile kaplanmakta, böylece çerçeveye ihtiyaç olmaksızın nitelikli bir sunum imkanı sağlanmaktadır. Baskılarımız % 100 pamuklu ve pvc’den arındırılmış özel hazırlanmış resim tuvali üzerine, orijinal mürekkep ile hazırlanmaktadır. Eserlerin görsel kaliteleri tek tek editörümüz tarafından incelenmekte ve sadece, uygun olanlar portföye alınmaktadır. Baskı ve kuruma işlemi bitince, özel bir koruma katmanı sürülerek tablonun dış etkilere karşı dayanıklı olması sağlanmaktadır. Ancak, temizlik aşamasında deterjan, değişik kimyasallar ve ıslak bez kullanımı tabloya zarar verebilir. Temizlikte yumuşak bir fırça kullanımı tavsiye edilmektedir.


BOYUT VE FİYAT SEÇENEKLERİNİ İNCELEMEK VE SATIŞ SİTEMİZ CANVASTAR’DAN SİPARİŞ VERMEK İÇİN BUTONA TIKLAYIN!