Vincent Willem van Gogh Tarlada Kargalar
Vincent Willem van Gogh Tarlada Kargalar

Vincent van Gogh Tarlada Kargalar

Tarih: 1890,

Orijinal Boyut: 50,5 x 100,5 cm,

Yer: Stedelijk Museum Amsterdam,

Teknik: Tuval üzeri yağlı boya.


ESER ANALİZİ

Bu eserin van Gogh’un son resmi olduğu düşünülmektedir. Bununla birlikte, sanat tarihçileri, net tarihsel kayıtlar bulunmadığından, van Gogh’un en son tablosunun hangisi olduğu konusunda kararsızdırlar.

İki adet kare tuval üzerine yapılmış tablo, bir buğday tarlasının üzerinde kargalarla dolu dramatik, bulutlu bir gökyüzü tasvir ediyor. Hiçbir yere gitmeyen merkezi bir yol ve kargaların belirsiz uçuş yönü, izolasyon hissini arttırmaktadır. Rüzgârlı buğday tarlası, tuvalin üçte ikisini kaplamaktadır. Kathleen Erickson, tablonun hem üzüntüyü hem de hayatının sona erme hissini ifade ettiğini belirtir. Kargalar, van Gogh tarafından ölüm ve yeniden doğuş ya da diriliş sembolü olarak kullanılır. Erickson, kırmızı ve yeşilin zıt renklerindeki yolun, Bunyan’ın The Pilgrim’s Progress’e dayanarak verdiği bir vaaz için bir metafor olduğunu söyler -hacı yol çok uzun olduğu için üzülmektedir, ancak Ebedi Şehir beklediği için sevinmektedir.

The Complete Paintings’de Walther ve Metzger eser için; “Van Gogh’un sözlerinde sanatsal kaygı ve umutsuzluk çizgisinde basit bir yorumu destekleyecek hiçbir şey yoktur – ne de yaygın olarak kabul edilen inanca dair herhangi bir kanıt yoktur. Van Gogh’un intihar ettiği sırada şövale üzerinde taşıdığı bu tablodaki kargalar, van Gogh’un kendi yaşamıyla yakından ilişkili tamamen kişisel bir semboldü ” diye belirtmişlerdir.

Tuval Düzeni

Tuvalin düzeninde, ön plandan üç farklı yoldan açılan bir alan manzara ile eşleşmektedir. Bu durum, ufukta şüphe içinde tutulan ve hatta önündeki hiçbir yoldan ona ulaşamayan seyirci için tedirgin edici bir durum yaratmaktadır. Açık alanın tanıdık perspektif ağı şimdi tersine çevrilmiş gibidir ve çizgiler sanki uzay aniden odağını kaybetmiş ve her şey saldırgan bir şekilde seyirciye dönmüş gibi ufuktan ön plana doğru birleşmektedir. Mavi gökyüzü ve sarı alanlar, rahatsız edici bir şiddetle uzaklaşmakta ve bir kara karga sürüsü kararsız ön plana doğru ilerlemektedir.

Ve tam da burada, bu acıklı kargaşada, sanatçının güçlü bir karşı hareketini keşfederiz. Fırça işçiliğinin türbülansının aksine, tüm alan ilkel bir genişlik ve basitliğe sahiptir. Frekanslarındaki renkler, alanlarının büyüklüğü ve kararlılığı ile ters orantılı olarak eşleştirilmiştir. Gökyüzünün eşsiz mavisi ile – birlik, genişlik, nihai çözünürlük- dengesiz büyüyen buğday yığınlarının tamamlayıcı sarısı eşleşir. Ayrıca, hiçbir yere çıkmayan birbirinden uzaklaşan yolların kırmızısı ile bu yolların ıssız çimlerinin tamamlayıcı yeşili eşleşmektedir.

Kanvas tablo – resim tuvali üzerine baskı

Kanvas baskı olarak hazırlanan çalışmalar, 3 cm derinlikli ahşap şasiye gerili ve asmaya hazır halde sunulmaktadır.
100 cm’yi aşan boyutlarda 4 cm derinlikli ahşap şasi kullanılmaktadır.

BOYUT VE FİYAT SEÇENEKLERİNİ İNCELEMEK VE SATIŞ SİTEMİZ CANVASTAR’DAN SİPARİŞ VERMEK İÇİN BUTONA TIKLAYIN!

Kenarlar, tablo içinden editörümüzün seçtiği bir renk ile kaplanmakta, böylece çerçeveye ihtiyaç olmaksızın nitelikli bir sunum imkanı sağlanmaktadır.Baskılarımız % 100 pamuklu ve pvc’den arındırılmış özel hazırlanmış resim tuvali üzerine, orijinal mürekkep ile hazırlanmaktadır. Eserlerin görsel kaliteleri tek tek editörümüz tarafından incelenmekte ve sadece, uygun olanlar portföye alınmaktadır.
Baskı ve kuruma işlemi bittikten sonra özel bir koruma katmanı sürülerek tablonun dış etkilere karşı dayanıklı olması sağlanmaktadır. Ancak, temizlik aşamasında deterjan, değişik kimyasallar ve ıslak bez kullanımı tabloya zarar verebilir. Temizlikte yumuşak bir fırça kullanımı tavsiye edilmektedir.

Kanvas tablo nedir ayrıntılı bilgi için